Evezés másként – stand up paddle

2014. augusztus 11. 09:48 - balaton | peti

sup.jpg

Az Év utazója után nekem is volt szerencsém kipróbálni egy különleges és talán (egyelőre még) kevéssé ismert közlekedési eszközt, a stand up paddle-t, vagy gyakrabban használt nevén SUP-ot.

Egy verőfényes péntek délután másodmagammal Tihany felé vettem az irányt, ahol már évek óta űzik ezt a szórakoztató sportot, melynek lényege, hogy egy szörfdeszkán egyensúlyozva kell állva evezni. Ez így elmondva viszonylag egyszerűnek hangzik, pedig egyáltalán nem az. Rövid oktatás után, ahol megkaptuk a legszükségesebb instrukciókat, máris megismerkedhettünk a járművekkel, beállítottuk az evezőket, majd vízre szálltunk.

Kezdetben csak térdelve lapátoltunk, ebben még semmi nehézség nem volt, csupán ismerkedtünk az eszközökkel, megéreztük a Balaton enyhe hullámzását, a deszka fordulékonyságát és a lapát erejét. Vezetőnk noszogatására hamarosan megpróbáltam felállni. Ez már kicsit problémásabban ment, mert amint az egyik lábamat felemeltem a deszkáról, máris megbillent az egyensúly és a víz veszélyes közelségbe került. De ez csak kezdetben tűnt ennyire nehéz feladatnak, alig 10-15 perc egyensúlyozás után már egészen biztosan álltam a lábamon.

Hát, így már egészen más világ tárult a szemem elé. Fontos tudnivaló, hogy az egyensúly megőrzésének érdekében csak előre szabad nézni, így csak a talpammal éreztem a deszka ide-oda ingását. Először nagyon labilisnak éreztem, de ahogy kicsit haladtam az evező segítségével és már magabiztosabb voltam a deszkán, máris kifejezetten kellemesnek találtam.

sup2.jpgÉs bármilyen hihetetlen is, sokkal kényelmesebb állni a hullámokon, mint egy kenuban küzdeni velük. Míg utóbbinál könnyen elfárad a hát, emiatt az evezés is nehezebben megy, addig a SUP-nál a folyamatos egyensúlyozás miatt – amit szinte észre sem vesz az ember – folyamatosan változtatja a testhelyzetét, eközben pedig mindent jó alaposan átmozgat. Ráadásul a vízi eszköz igen jó sebességgel tud siklani a vízen, még a hullámokkal szemben is.

A különböző deszkák annyira stabilak, hogy akár jóga gyakorlatokat is lehet rajtuk végezni. Persze ehhez már nagyobb rutin szükséges, mert aki idejekorán kezd el figurázni az könnyen a vízben találhatja magát! :-) A Balatonnál egyre több helyen lehet találkozni SUP kölcsönzéssel is, én mindenkit bátorítok, hogy próbálja ki, nem fog csalódni!

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://itthonabalatonon.blog.hu/api/trackback/id/tr276594411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása