Háromszor kétkeréken a Balaton körül - 3. rész

2013. szeptember 23. 09:17 - balaton | peti

bringa8.jpgGondolkodtatok már rajta, milyen lehet körbetekerni a Balatont, esetleg tervezitek is? Nati és kis családja a nyáron megtette a több mint 200 km-es szakaszt, kedvcsinálónak fogadjátok szeretettel több részes élménybeszámolóját!

3. rész: Badacsonytomaj – Vonyarcvashegy

Kedd éjszaka kicsit hűvös volt, de inkább nagyon hidegnek mondanám. Rá kellett, hogy jöjjünk, két hálózsák nem elég hármónknak, erre leginkább én ébredtem rá (szószerint), mert nekem jutott a könnyű nyári pléd, és konkrétan az én veséim fagytak le az éjjel. Mindegy, túllendültünk a kezdeti problémákon, és követve a kerékpárutat, feltekertünk a hegy oldalába. Azt hiszem, abban megegyezthetünk, hogy hiba lett volna kihagyni egy badacsonyi bort árusító vendéglátóipari egység (útszéli borozó) felkeresését, ha már egyszer ott vagyunk a híres Badacsonyon. Mi mindenesetre nem követtünk el ilyen hibát! Vendéglátónk egy, az egykori Állami Gazdaság pincéjében álló óriáshordóból szolgált ki minket és mondhatom, igen jól esett a frissítő fröccs a megintcsak igen meleg napon. Következő állomásunk Szigliget volt – letérve a kerékpárútról, körbetekertük a félszigetecskét, kicsit megpihentünk az Avasi templomromnál és a kikötőben, vettünk becsületkasszás házi almát és fagyiztunk az Eszterházy kastély szomszédságában. Nem adtuk alább, betértünk az edericsi Afrika-múzeumba is. Ugyan a mosómedvékkel nem kötöttünk életreszóló barátságot, de a jávorantilopoknak beloptuk magunkat a szívükbe, jobban mondva a gyomrukba: nagyon szerették a zoo-csemegét, bár először kislányom kezét is majdnem megették. A kerékpárút a golfpálya mellett levitt minket a partra, így most nem gyönyörködtünk a Szépkilátó mesés panorámájában, viszont annál jobban gyönyörködtünk a szemünk elé táruló, a vonyarci Szent Mihály domb alatt megbúvó kempingben. A hosszú nap és a hideg éjszaka után itt is a lakókocsis megoldást választottuk. Az igazat megvallva, örültem neki, mert rá kellett, hogy jöjjek, nem vagyok a sátoros turisták mintapéldánya. A kemping kisboltjában megvettük a legszükségesebbeket, fürödtünk egy nagyot és vacsoráztunk is a helyi étteremben a májusi BL döntő élő közvetítését reklámozó megállító-tábla szomszédságában. Annyira tetszett ez a kedves kis kemping és férjem annyira szeretett volna másnap a 40 fokban egy könnyű, 5-6 órás kirándulást tenni a Keszthelyi-hegységben, hogy úgy döntöttünk, két éjszakát maradunk Vonyarcvashegyen.

komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.