Túraajánló: Kornyi-tó és Emberi komédia

2014. október 17. 10:21 - balaton | peti

embkom.jpgÉrdekes dolog történt tegnap. Éppen a blogra kerestem valami jó kis témát Nektek, amikor betévedt az irodába 3 vendég, hogy ők egy olyan attrakciót keresnek, aminek se a nevét, se helyét nem tudják, de van róla 2 fotójuk. Gondoltam, rendelkezem annyi ismerettel, hogy egy próbát megérjen a dolog. Megnéztem, a képeket és … ötletem sem volt :( Pedig nagyon jellegzetes műalkotások voltak láthatók rajta, biztos voltam benne, hogy ha valaha is láttam volna, rögtön tudnám, mik azok, de nem találkoztam velük még korábban. Sajnálkozva mentek el a vendégek, én pedig folytattam, amit előtte csináltam. És láss csodát: egy bő fél óra múlva ráakadtam a szóban forgó szobrokra! Ti hisztek a véletlenekben? Mert én nem. Lehet, hogy a vendégek olvassák a blogot? :)

A Káli-medence közepén, a Kornyi-tó mellett egy domb tetején egy négy alakból álló szoborkompozícióval találkozhat, aki arra jár. Az egyenként 3 méter körüli alkotások jól látszanak már az útról is, ha valaki Köveskál felől halad Kővágóörs felé. A világszerte ismert, Veszprémi Imre szobrászművész 1986-ban készítette el a figurákat acélcsövekből és mészkőből. A domb tetejéről nagyszerű kilátás nyílik a medencére és a környező településekre.

A Kornyi-tó a Káli-medence legnagyobb tava, kisebb karsztforrások és a csapadék táplálja, viszont elvezető csatornája nincsen, így igen szélsőséges vízállást tud produkálni: az éves időjárás függvényében, időnként akár ki is száradhat – hogy aztán nagyobb esők után újra feltöltődve csillogjon víztükre. Az itt található hatalmas nádasos, vizes-rétes terület a szárnyasok kedvelt otthona, több mint 100 madárfaj  választja fészkelőhelyéül évről évre, köztük a Nemes kócsag is. Ha füttyögést hallunk, az sem szokatlan, ugyanis a tó alatt húzódó alagútrendszerekben rengeteg ürge él, így aki türelmesen és csendben figyelve várja őket, megpillanthatja, ahogy két lábra állva fürkészik a tájat.

A Kornyi-tó és környéke akár filmekből is ismerős lehet, ugyanis Jancsó Miklós kedvelt forgatási helyszíne volt, felbukkan az Égi bárányban, az Életünket és vérünketben és a Szörnyek évadjában is. Gyalogosan is megközelíthető Kékkútról a Theodora-tanösvényen keresztül. Azt hiszem én is felveszem a 'whattodo' listámra közvetlenül a Dino Park és a hőlégballonozás után. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itthonabalatonon.blog.hu/api/trackback/id/tr496801773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása