Szigliget másként

2016. február 02. 15:05 - balaton | peti

Hogy nem csak beszélünk arról, hogy egész évben van mit csinálni a Balatonnál és ilyenkor is számos izgalmas tennivalót lehet találni a tó környékén, arról egy újabb példa Nati élménybeszámolója, melyben Szigligetet hódították meg - egy kicsit másként. Fogadjátok szeretettel!

"A hétvégén nagyon szép volt az idő, és ha kisüt a nap, mi (legalábbis a férjem biztosan) nem bírunk otthon ülni a fenekünkön, irány a természet! A megszokottól eltérően most nem egy teljesítménytúrára neveztünk be (így hívok minden olyan családi kirándulást, amely minimum 14 km hosszú, amelynek során az időjárási viszonyok a szélsőségeshez közelítenek, és közvetlen egymásutánban töri fel a lábamat az 5 éves, bejáratott túracipő és kezdenek rá a gyerekek arra, hogy „meddig megyünk még?!”), csak egy sétára indultunk Szigligetre.

Letettük az autót a Balatoni Bringakörút mellett, közvetlenül a 71-es és a tapolcai út elágazójánál és a piros jelzésen indultunk a félsziget belseje felé. Egy hatalmas, körbekerített legelő mellett sétáltunk, ahol majdnem megettek minket ebédre a pásztorkutyák. A nagy ijedtségre megkopasztottunk egy-két csipkebogyó bokrot, majd beérve a faluba, áttértünk a sárga jelzésre. Kedves, nádfedeles házak, igényes nyaralók, és mesés panorámát kínáló, hatalmas „udvarházak” között vitt az utunk (kicsit Tihany-feelingünk is volt), míg nem felértünk Szigliget egyik dombocskájára. A Rókarántó tetején egy a békét hirdető, bájos fehér kápolna áll, előtte második világháborús emlékművel, közvetlen közelében pedig egy kilátóponttal, ahol nem csak Szigliget hegyeit és a Kamon-kőt, de a közeli tanúhegyeket is szemügyre vehettük. És a csak pár száz méterre fekvő másik dombocskát is, aminek a tetején valami kilátóféleség állt – hova is mentünk volna tovább, mint oda?! A piros jelzést követve értük el a Királyné Szoknyájának is nevezett dombot, amit csak az erős kaptatót legyőzve tudtunk meghódítani. Tetején egy igényesen helyreállított környezetben találtuk magunkat, felmásztunk az egykori óvár romjain épített, jól átgondolt, a korábbi várépületet idéző kilátóra és ismét csak elámultunk: karnyújtásnyira a Balaton, Fonyód, de a Keszthelyi-hegység vonulatai is!

Innen újra a piroson a vár és a településközpont irányába indultunk, a gyerekek még a játszótérre is bementek, mi pedig a Pap Vera téren azon kaptuk magunkat, hogy tulajdonképpen nem is tudjuk, hogy a neves színésznőnek vajon milyen kötődése volt a településhez, mert hogy láthatóan több helyen és módon is emlékeznek rá a falu lakói. A várat most kihagytuk - jártunk már itt a nyári kerékpártúráinkon többször is - inkább Bakos Attila kisvendéglője felé vettük az utat, mert délelőtti szendvics ide vagy oda, a jó levegőn mindannyian megéheztünk - és különben is: 2016-ban a Gasztroélmények Éve van. Fél három magasságában értünk az étterembe, de csak szűkösen volt hely, később megértettük, jobban mondva megtapasztaltuk, hogy miért: családias a környezet, kellemes a zene, kedves a kiszolgálás, és ami a legfontosabb, nagyszerűek, ízletesek voltak az ételek! A napi ajánlatban szereplő csicseriborsó etette magát (pedig nem is szeretem a csicseriborsót…), de a sioagárdi serpenyősbab (valamilyen Atya kedvence, nem emlékszem pontosan), a székelykáposzta és a tökös tócsival körített kacsacomb is nagyon finom volt és akkor a magukat az étlap utolsó oldalán kellető halételeket meg se tudtuk kóstolni!

Elfáradva, de jóllakottan indultunk vissza az autóhoz, amely hál’ Istennek ott várt minket,  ahol hagytuk: túl a mérgesen ugató komondoron, túl a békésen legelésző teheneken és túl a szigligeti vár sötétbe kúszó, a lenyugvó nap fényében kontrasztos hegydomborulatán."

komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.