Vonatozd be a Balatont!

2015. november 12. 13:47 - balaton | peti

Nem feltétlenül kell otthon ülnünk a hűvösebb őszi-téli napokon – most pedig, köszönhetően a különleges időjárásnak és a tavasznak az őszben – kifejezetten ki kell használnunk a jó időt. Ki gondolná, hogy vonatra szállva is bejárhatjuk a régiót? Mi a gyerekekkel többször is kipróbáltuk már, hogy nem autóval ruccanunk át valamelyik településre, hanem vonatra szállunk - mondhatom, mindig nagy élmény volt. És igen, a vonatozásnak még mindig meg van a varázsa.

Egynapos kiruccanás az északi parton
Balatonfüreden a 40 km-re található Badacsonyig váltsunk jegyet, ahol a hangulatos állomáson leszállva a sárga turistajelzésen panorámatúrára indulhatunk a Badacsonyra. Haladjunk tovább a Park utca - Római út - Kisfaludy Sándor utca útvonalon. Ezt követően a sárga jelzést a piros váltja fel, ezen balra indulunk el úgy, hogy a Badacsony teteje jobb kézre fog esni. Ha ezt a jelzést követjük, ráérünk a Badacsony körüli 10 km-es panorámás útra, ami teljesen megkerüli a púpot és visszatér a kiindulási pontra.
Ha van kedvünk (és erőnk), másszuk meg a Bujdosók Lépcsőjét és felérve a hegy tetejére, keressük meg a Ranolder-keresztet, amit 1857-ben állíttatott Ranolder János veszprémi püspök. A súlyos, hatalmas kőkeresztet annak idején a Kőkapun keresztül negyven pár bivallyal vontatták fel. A kereszt alatt pár lépcső vezet egy, a bazaltorgonák felső, sima lapjain álló kilátóteraszra, melyről lélegzetelállító panoráma nyílik– talán az egyik legszebb - a Balaton víztükrére.  A 2011-ben újjáépült Kisfaludy kilátóhoz a kék jelzésen érhetünk el.
•    Teljes árú menetjegy: 895 Ft (gyorsvonat)
•    Menetidő: 48 perc
•    Ebéd, badacsonyi bor: Halászkert Étterem, Istvándy Borműhely (további tippek: http://www.badacsony.com/hu/ajanlatok/nyitott-pincek-es-ettermek-a-badacsonyi-borvideken-osszel-es-telen-is.html)
•    Kultúra: Szegedy Róza Ház Irodalmi és Bormúzeum (nyitva: novemberben: péntek-vasárnap: 11-17 óra között, decemberben: péntek-vasárnap: 11-17 óra között)

Egynapos kiruccanás a déli parton
Siófokon éppen hogy csak felszállunk a vonatra, és 10 km múlva, Zamárdiban már meg is érkeztünk a déli parti kirándulásunk helyszínére. A vasútállomástól induló mintegy 8 km-es, sárga jelzésű útvonalon megismerkedhetünk a település látnivalóival, elhaladunk a templom, a tájház és a Vaskereszt mellett. A kőhegyi kilátóból nyíló szép a panoráma után a közeli Szamárkő felé vesszük az irányt. A kő eredetileg pogány szertartásoknak volt a helyszíne. Ugyanakkor a hozzá kapcsolódó kedves a legenda szerint erre járt a gyermek Jézus Szűz Máriával és Szent Józseffel szamárháton. A kő mellett elmenve, a szamár odakapott a szikla oldalán kinőtt fűcsomóhoz, ezért lett a kő neve Szamárkő. A közelben álló kisebb kövön két nyom pedig Jézus lábnyoma és a szamár patájának nyoma.
•    Teljes árú menetjegy: 400 Ft (gyorsvonat)
•    Menetidő: 8 perc
•    Ebéd: Hausmann Étterem
•    Kultúra: Zamárdi Tájház (nyitva: előzetes bejelentkezéssel: tel.: 85/545-037, e-mail: koz.haz@zamardikhaz.t-online.hu)

Szólj hozzá!
Címkék: vonat

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.