Három tuti tipp a hosszúhétvége három napjára

2015. október 19. 12:10 - balaton | peti

balatoni bőség.jpg

Előttünk egy újabb hosszúhétvége (gyerekeseknek pedig ennek megfejeléseként az őszi szünet!), pihenésre, feltöltődésre ősszel is kézenfekvő választás a Balaton. Az igényes, családbarát szállások, a melegvízű fürdők és az ősszel ezerszínben pompázó természet mellett elmondjuk, hogy miért is érdemes még minket választani az ünnepi hétvégén.

Elsőként irány Szigliget, ahol az október 23-i hétvégén nem csak a vár vár mindenkit, de megkóstolhatjuk a Balaton (szerintem) legfinomabb halát, a süllőt is – mindezt a régió egyik legnagyobb halünnepén, a Süllőfesztiválon. Garantáljuk, hogy nem úszik el a szerencsénk és lesz hal bőven meg persze még sok más is: ismét bemutatkoznak a helyi borászok, lesz kézműves vásár és a színes programok között a gyermekek sem fognak unatkozni. A BAHART meghosszabbította az őszi menetrendet, így ha az idő is engedi, hajóval is eljuthatunk Szigligetre vagy sétahajókázhatunk is egyet. Jó tudni, hogy a rendezvény mindhárom napján délben Kamonkő túra indul Demeter Éva vezetésével a strand bejáratától. Jó hangulatú koncertek, bohóc show és vásári komédia, szombaton eset pedig tűzijáték gondoskodik a szórakoztatásról. www.sullofesztival.hu

Októberben, még ha csípősek is kicsit a reggelek, még nagyon szép túrákat tehetünk a Balaton körül, és a nyári forróságban nem volt erőnk megmászni a magaslatokat, most megragadhatjuk az alkalmat egy kilátótúrára, vagy a Balaton-felvidék kerékpáros bejárására. Balatongyörökön október 24-én Éghajlat Védelmi Világnapi túrára invitálnak minket: a Szépkilátótól, a Bélap-völgyön keresztül, az Apró-hegyeket és a Bise-kő ormát megkerülve juthatunk el a színes cserszömörcés karsztbokorerdők között túrázva a Bél Mátyás kilátóhoz. A kilátóról a közeli erdők őszi színpompája csodálatos látványt nyújt. A túrát a Nemzeti Park természetvédelmi őre vezeti. www.bfnp.hu

És végül egy ízig-vérig „kultúrprogram”: a Magyar Operett Napja alkalmából jó hangulatú rendezvényre látogathatunk Fonyódon. És hogy mi is ennek az apropója? Talán kevesen tudják, de a Balaton régió nem csak egy operettszerzőt adott Magyarországnak (gondolunk itt a Siófokon született Kálmán Imrére) – Huszka Jenő kultuszát ma is ápolják Fonyódon, ahol 1907 és 1944 között a fonyód-bélatelepi villasoron lévő házában töltötte nyarait. Itt szerezte híres operettjeit: a Lili bárónőt és a Mária főhadnagyot. Az október 24-i Huszka Jenő Estre jegyek elővételben a Tourinform irodában kaphatóak. www.fonyod.hu

komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.