Még hogy ősszel nincs élet a Balatonnál?

2014. október 15. 14:48 - BALATON | NÓRI

avagy fürdeni vagy nem fürdeni az itt a kérdés

naplemente.jpg

Napok óta gyönyörű idő van, szinte nyári meleggel és hívogatóan kék színű vízzel. Tegnap nem bírtam ellenállni a csábításnak, és egy életem, egy halálom alapon elmentem a sajkodi strandra fürdeni egyet. A többi tihanyi strandon már nem sütött a nap, de még nyitva voltak a büfék, itt is sokan élvezték az év utolsó igazán meleg napjait. Mivel késő volt már, és ez az oldal már árnyékba borult, így a lángosról és a palacsintáról lemondva, átmentem a félsziget napos oldalára, Sajkodra, hogy inkább itt próbáljak szerencsét.

Azt hittem, hogy majd édes magányomban egy nagy levegővételt követően gyorsan megmártózom, majd büszkén kijövök, hogy erre is csak én vagyok képes. Hát nem így történt. Jelentem, hogy igenis van élet a Balatonnál egy hétköznapi késő délután is.

A strandon rajtam kívül még 3-an fürödtek. Egy idősebb házaspár férfi tagja, egy kisgyerek és egy középkorú férfi, akitől gyorsan meg is kérdeztem, hogy milyen a víz, mire a válasz így hangzott: "jó, csak jelenleg még nem érzem a lábfejemet." Ennyit a biztatásról. :) És akkor még nem beszéltünk a parton lévő tömegről. Három barátnő egy piknikkosárral, egy család két gyerekkel, egy pár, aki egy pokrócon napozott, még pár sétáló, végül a szokásos kutyások és biciklizők.

Sajnos a bejárókat már minden strandról beszedték, pedig jól jöttek volna még, így a köveken átmászva, magam mögött tudva a lelkes kis tömeget, akik bármikor kimentenek a vízből, ha szükség lenne rá, bemerészkedtem. És ekkor jött az újabb kellemes meglepetés: bár nem volt meleg az a 17 fok, de ki lehetett bírni, úsztam kb. 80 tempót, hogy a rekorddöntés mindenképpen érvényes legyen. Tehát az új fürdési rekordom a korábbi október 6. helyett október 14. Már csak az április 30-at kellene megdönteni tavasszal. :)

Előkerestem a zoknimat (a férfinek igaza volt... :) ), átmelegedtem és ott maradtam egészen naplementéig, a kép is akkor készült.

Tart még a Rizling Október programsorozat, október 22-én kezdődik az Őszi Nyitott Balaton rendezvénysorozat, a látogatóközpontok is mindenhol tárt karokkal várják a látogatókat, gyertek és élvezzétek Ti is az őszt a Balatonnál!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itthonabalatonon.blog.hu/api/trackback/id/tr146795111

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása