Ezt is kipróbáltuk: Zamárdi kalandpark

2014. augusztus 15. 11:59 - balaton | peti

maszo.jpg

Egy kevésbé forró napon úgy, döntöttem felesleges energiáim levezetése okán ellátogatok egy kalandparkba. Választásom Zamárdira esett, ahol az ország második legnagyobb területű parkja található. Korábban olvastam róla, hogy mennyire kemények a pályák, de nem tartottam tőlük, révén, falun nőttem fel és a Sims helyett igazi bunkereket építettünk az utcabeliekkel a fák közé. Hogy tévedtem-e? A tovább után kiderül :-)

Ahogy odaértem az első szó, ami eszembe jutott a profizmus volt. Jól kialakított rendszerekkel dolgoznak, ez igaz a park kialakítására és a személyzetre is. Sorban állás nem volt, gördülékenyen haladt a bejutás és a szerelések kiosztása is. Rövid tájékoztató oktatás után pedig szabadjára engedtek, hogy hadd csináljam kedvemre a feladatokat.
Fontos: Vegyetek kesztyűt a kihelyezett tartóból (ez csak választható, automatikusan nem adnak a felszereléshez), mert mászás közben a sok drótkötél a tenyeret alaposan megdolgoztatja !

A gyermek- és juniorpályákat meghagytam azoknak, akiknek készült, az oktatópályán is szinte átlibbentem, inkább a komolyabb kihívásokat kerestem. A pályák sorszámozva vannak, ennek megfelelően az első leginkább bemelegítés-szagú, egy kis lajhármászással (ami igen hasznos lehet a későbbiek során, ha bárhol elakadnátok), drótkötélen való egyensúlyozással és hálón közlekedéssel. Igen ám, de az utolsó feladat után a következő pályáig kicsit gyalogolni kellett volna, míg az 5-ös pályára egyenes út vezetett. Felfelé. Ez utóbbit választottam. És itt követtem el az első hibát :-)

Mert itt már nem kezdőknek való akadályok voltak, bevallom őszintén a papagáj-lengőhintát, (függő deszkákon kellett haladni, lelógó madzagokba kapaszkodva), le kellett csalnom, hogy átjussak a túlsó partra. Hozzátenném, hogy ha sorrendben haladtam volna a pályákkal, mire idejutok valószínűleg már ez is ment volna. A nagy izgalmak után csúszópályában végződtek az akadályok, ahol volt lehetőségem kifújni magam.

csuszo.jpgA 2-es, 4-es, 6-os pályát egyben csináltam meg (a 3-ason éppen sokan voltak), s ezek könnyebben mentek. Megfigyeltem azt is, hogy az akadályok nehézségét az emberek nem egyformán értékelik. Láttam szenvedni előttem kalandorokat olyan útvonalon, ahol én nem is értettem mi a nehézség, hogy aztán két fával később én álljak értetlenül azelőtt, hogy hogyan csinálták meg az előttem lévők azt az akadályt. Ahogy haladtam előre, egyre könnyebben jutottam át egyik platformról a másikra, viszont a feladatok is nehezebbek lettek. Ha elakadtam volna, a lelkes animátorok mindig segítőkészen támogattak:
„Biztos vagy benne? Én nem így csinálnám… na, mindegy, Te tudod…” :-)

Az utolsó két pálya (6-7.) már igen embert próbáló. Egyaránt megdolgoztatja az izmokat (kar, has, láb, mell) és a koncentrációt is, látszik, hogy a tervezők itt már bátran eleresztették a fantáziájukat, ennek ékes példája a hintaló vagy a „gördeszka”, amelyekkel át kell lendülni egyik fáról a másikra. Mindkétszer csúszópályák zárják a megpróbáltatásokat, ahol van egy kis idő szusszanni és felszabadultan mosolyogni. A tó felett átívelő néhány csúszópálya nagyon hangulatos és kellően hosszú ahhoz, hogy élvezni lehessen a száguldást, ezt semmiféleképpen sem szabad kihagyni a kalandok közül.

Amit még fontos megjegyezni, azok a kiegészítő szolgáltatások. Magába a parkba a belépés díjtalan, tehát bárki szabadon bóklászhat, szemrevételezheti az akadályokat, eldöntve, hogy bele szeretne-e vágni a mászásba vagy sem. És hogy a kísérők se unatkozzanak, ők felülhetnek az egész parkot keresztülszelő, valódi széntüzelési kisvasútra, kipróbálhatják a vízi dodzsemet, esetleg a vízi golyót, más néven zorb-ot. Egyszóval mindenkinek érdemes megállnia a Zamárdi Kalandparknál, ha arra jár, garantáltan nem fog unatkozni!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://itthonabalatonon.blog.hu/api/trackback/id/tr776606165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása