Kastély, wakeboard, és a Balaton borai

2014. július 11. 19:31 - Év Utazója

1. nap: Keszthely-Vonyarcvashegy-Balatonfüred

Nyugat-Dunántúl után a Balaton-régiót járjuk végig az Év Utazója stábjával.  Rengeteg izgalmas program vár ránk ezen a héten, és persze víz-víz-víz, fesztivál, vitorlások, levendula. Annak ellenére, hogy nincs hőség, rengeteg dolgot tudunk majd megnézni és kipróbálni is.

Keszthelyről jelentjük - A keszthelyi Festetics kastélyból jelentkeztünk be először, ahol lovaskocsiztunk, utána a Balatoni Borok Házában balatoni borokat kóstoltunk az 500 éves, hűs pincében.
Keszthely többek között arról híres, hogy itt található Magyarországon a legtöbb furcsa múzeum, mint a Csigaparlament, a Horrorárium vagy a Giccsmúzeum. Mi viszont ezek közül kettőt látogattunk meg, a Vadászati Múzeumot és Történelmi Modellvasút Kiállítást.

A vadászati kiállítás egyszerűen fantasztikus! Nem csak európai, de afrikai, amerikai és ázsiai állatokat is láthatunk híres vadászok, köztük Széchenyi Zsigmond és Kittenberger Kálmán, az Afrika-kutató zsákmányából.

A modellvasút kiállításon pedig egy óriási terepasztalon fedezhetjük fel Magyarország vasútvonalait és pályaudvarait.

Vonyarc: Végre wakeboard! -  Keszthely után Vonyarcvashegyre utaztunk, ahol nem csak #jóavíz, de végre kipróbálhattam a wakeboardozást és vizisíztem is. Indiánnak hívták a wakeboard oktatót, aki azt mondta, egész ügyes vagyok. Ennek ellenére estem párat. A wakeboard technikásabb és nehezebb is a vízisínél, de pont ezért jobban szeretem.

Bicikliztünk egy kicsit a balatoni bicikliút vonyarcvashegyi részén. Tomi rég nem bicajozott és én is legalább egy éve nem ültem bringán utoljára, úgyhogy nagyon jól esett a tekerés. Főleg ezen az új és izgalmas útszakaszon. Megtudtuk, hogy teljesen körbe bringázható Balaton. Aki ezt tervezi, az inkább ne egy nap alatt akarja végigcsinálni, mert összesen 210 km-es utat kell megtennie.

Tovább utaztunk Szigligetre, ahol csak néhány vágóképet vettünk fel.  A várból hihetetlen a kilátás a Balatonra!

Balatonfüred: vitorlások, a Vitorlás és a VinCe - Balatonfüreden töltöttük a nap hátralévő részét. A Tagore sétánynál nagy a pezsgés, a parton horgászok, kacsák, hattyúk versenyeztek egymással a partszakaszért, utóbbi kettő pedig a falatkákért is, amiket az emberek dobáltak be nekik. Babák rohangálnak a szökőkútnál. Idilli délután volt.

A vitorlás étteremben a Balaton-parton vacsoráztunk a kikötő mellett. Felmentünk a Sky Loungera, ittunk egy különleges, palackos erjesztésű pezsgőből, és nekem nagyon ízlett. Utána hajókáztunk egy elektromos vitorláshajón.  Jó a víz, ittam belőle :)

Még a nagy nyitás előtt megkóstoltuk a VinCe borfesztivál borait. Nem kifejezetten csak balatoni borokból kóstoltunk, Proseccót és villányi borokat is kínáltak.

komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.