Háromszor kétkeréken a Balaton körül - 1. rész

2013. szeptember 13. 11:54 - balaton | peti

Gondolkodtatok már rajta, milyen lehet körbetekerni a Balatont, esetleg tervezitek is? Nati és kis családja a nyáron megtette a több mint 200 km-es szakaszt, kedvcsinálónak fogadjátok szeretettel több részes élménybeszámolóját!

1. rész: Balatonfüred - Balatonakali

Arra gondoltam, hogy így szeptember derekán jólesne visszahozni egy kicsit a Balatoni Nyár hangulatából, és mivel nekem - balatoni lányként – bőven volt benne részem, kézenfekvő, hogy megosztom Veletek az legjobb élményeimet. Mert a Balaton körbekerékpározása a legjobb élményeim közé tartozik – még akkor is, ha kifogtuk a nyár egyik, ha nem a leges-leges legmelegebb hetét.

Hétfőn, indulásunk napján hőségriadó volt az országban, de mi nem hátráltunk meg, megpakoltuk a bicikliket (szigorúan minimál készletekre kell gondolni: 1 sátor, két hálózsák, 1 pléd, két polifom, 4 törölköző, műanyag étkészlet, dugóhúzó, szükséges gyógyszerek, naptej, fürdőruhák, pólók és sortok, esőkabátok, no meg az elmaradhatatlan vízi-pisztoly és Balatonos strandlabda) és meg sem álltunk a nem több mint 5 km-re található aszófői halsütődéig. A nagy ijedségre való tekintettel jól beebédeltünk, keszeget, süllőt és persze kislányom az adekvát sült krumplit.

Továbbindulásunk után pár perccel már azt éreztem, hogy egyedül csak mi lehetünk ilyen bolondok, hogy 39 fokban tekerünk a flaszteron, és hogy az első kiszemelt kempingig én biztosan nem fogom kibírni. Örvényesen megnéztük a Vízimalmot – igaz csak kívülről, mert hétfőn zárva tart, de – a malmot „működtető” forrás vízében mindhárman jól felfrissültünk, és megcsodálva a bájos középkori hidacskát, továbbtekertünk Balatonudvari irányában. Mivel a hőguta kerülgetett, csak útközben meséltem el kis csapatunknak az udvari szívalakú sírkövek romantikus legendáját, elkerekeztünk az éppen Udvariban letáborozott cirkuszi sátor és a békésen legelésző állatok - köztük egy elefánt - mellett, majd bekanyarodtunk a golfpályára, ahol első osztályú limonádéban és rögtönzött golf bemutatóban is részünk volt. Úgy éreztem, hogy innen nincs már tovább, de volt: ifjúkori nyáresti szórakozásaim egyik fő helyszíne, a szebb napokat látott fövenyesi diszkó mellett eltekerve, „megmászva” az akali emelkedőt, végre elértük a kempinget! Mivel aznapra erős széllel és viharral érkező hidegfrontot ígértek a meteorológusok, nem állítottuk fel a sátrat (halleluja!), hanem kibéreltünk egy telepített lakókocsit és irány a Balaton!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.